Dobry produkt kosmetyczny wygra nawet z czasem. Na półkach z kosmetykami nadal bowiem można spotkać kilka kultowych produktów, które powstały nawet 200 lat temu i oparły się zmianom modowym i preferencji użytkowników. A wśród nich jest i produkt shiseido.
Działaniom czasu oparła się chyba niezniszczalna esencja rewitalizująca Euderine shiseido, która sprzedawana jest w niezmienionej postaci od ponad 120 lat. Pierwszy raz pojawiła się w sprzedaży w 1897 r. jako jeden z pierwszych produktów marki shiseido, która zaistniała na rynku zaledwie pięć lat wcześniej.
Dzięki swojej rewelacyjnej formule emulsja shiseido zachwyca od lat i znajduje się obok tak wiecznych kosmetyków jak mydełko lawendowe brytyjskiej marki Yardley sprzedawane od ponad 200 lat, czy najsłynniejszych chyba perfum na świecie Channel no 5. Zdobywają one nowe zwolenniczki od ponad 80 lat. I to nadal w niezmienionej formule.
Ale obok Channel, Yardley’a czy Shiseido znaleźć można też – znany chyba wszystkim – krem Nivea, którego niebieskie opakowanie gościło na półkach przez dziesiątki lat. Krem sprzedawany jest na świecie od 1911 roku.
Co decyduje o ich sukcesie takich wiecznych produktów jak esencja shiseido?
Naprawdę trudno powiedzieć? Dobry marketing, wstrzelenie się w czas i miejsce? Chyba to raczej nie wszystko. Kluczem do sukcesu jest po prostu dbanie o komponenty i stworzenie rewelacyjnego produktu (niekoniecznie drogiego)? Chyba po trochu wszystko.
Grunt, że wszystkie te produktu, bez względu na cenę, spełniają oczekiwania rzeszy klientów od dziesięcioleci.